Грузія, ч.5. Кахетія. Дегустація вин

Наступною точкою нашого маршруту була Кахетія, а саме Сігнагі, місто про яке я напишу дещо пізніше. Сьогодні ж, запис буде про грузинські вина та чачу, заводи та п’яних українських туристів. Отже, дегустація вин! :)

Грузія, вино, чача, дегустація вина

Добирання до Сігнагі

Вернувшись із Мцхети у хостел та забравши наші речі, ми домовились за проживання у Сігнагі з жіночкою Мая за 10 ларі/людина та направились до метро.. Цього разу, нам треба було до станції Ісані – саме від неї відправляється маршрутка до Сігнагі, міста кохання. За 7 ларі та за майже 2 години їзди серпантинами та лісами (їхали вже затемна і нічого не було видно..) нас висадили у якомусь селі, на трасі, що проходить Алазанською долиною, де нас вже чекав Опель Вектра, відправлений Маєю. Повторилась історія “6 людей у одному седані, не рахуючи водія”, от тільки цього разу у нас ще було 6 ~70-ти літрових рюкзаків. Але якимось чином запакувались, і водій, Георгій, повіз нас у Сігнагі. Дорога була захоплююча – 15 хвилин ми весь час піднімались вверх серпантинами.. починало закачувати)) Все ж, Георгій успішно завіз нас під готель Майї, який має дуже оригінальну назву – “У Майї”. :)

Мая нас вже зустрічала, пригощала виноградом, що ріс на її подвір’ї, і зразу ж пояснила, що за 10 ларі нас не може поселити, бо, як виявилось, то був готель її сусідки і та вже всі кімнати здала, але зразу ж нас заспокоїла, що можна жити у неї за 20 ларі (!), але так як ми домовлялись за 10, то вона для нас зробить знижку, і поселить за 15.. Було вже пізно, темно і в нас не лишилось іншого варіанту, як лишитись у неї.. Так вона нас “розвела” перший раз..)

Дегустація вина та чачі

Ввечері Мая запропонувала нам поїхати наступного дня на екскурсію винними заводами – Георгій може звозити нас за 75 ларі у кілька цікавих місць – музей якогось поета, два заводи, музей побуту.. екскурсія мала тривати близько 5 годин годин, і ми вирішили, що за такі гроші вартує поїхати. Звісно, шестеро у одній машині не поїдуть, тому Георгій запропонував своєму другові взяти трьох до себе у машину, а троє поїхали з Георгієм, вийшло по 25 ларі за людину.

На наступний день зранку по нас приїхали машини, і ми відправились на екскурсію. Не встигли далеко від’їхати від Сігнагі, як зупинились пофотографувати – види на Сігнагі та Алазанську долину не зможуть залишити нікого байдужим.)

Сігнагі, Грузія, осінь

З погодою нам дуже пощастило – на сонці усе виглядало золотим.

Першою нашою зупинкою був музей Олександра Чавчавадзе (відомого грузинського поета), в Цінандалі. Територія музею складається із красивого доглянутого парку та будинку, де жив художник.

Квиток, щоб прогулятись по парку, коштував 2 ларі, парк + будинок – 5 ларі, а якщо ще й замовляти бокал вина – 7 ларі. Вартує для відвідання чи ні, не знаю, хіба для загального розвитку та щоб мати зелене поняття, нічого цікавого для себе там не дізналась і не побачила.

Погулявши годинку по території парку та послухавши екскурсію, ми поїхали снідати у Телаві. Георгій завіз нас у кафе-пиріжкову, де ми на швидку руку перекусили і поїхали далі. Телаві бачили лише проїздом, і щось воно не викликало жодного зацікавлення.

Недалеко від Телаві є гарна фортеця Гремі. Комплекс фортеці складається із церкви, палацу, винного льоху. Також є залишки підземного ходу, який колись вів до річки.

Грузія, Гремі

Фортеця – це все, що залишилось від міста Гремі, яке було столицею Кахетинського краю, але у 1615 році місто було зруйноване.

Наступною нашою зупинкою був винний завод “Кіндзмараулі”. Дівчинка-екскурсовод, Наталя, мала перший робочий день, тому трохи губилась що де є, не знала відповіді на всі питання, а також дозволила нам вилізти на дах заводу. :) Також, вона не знає добре російської, тому проводила екскурсію на англійській, хоч і її знає не дуже.)

Грузія, Кіндзмараулі, вино, дегустація

Екскурсія у собі також включала дегустацію трьох вин, досить непогані на смак. Закупились у них винцем та чачею і поїхали далі.

Після “Кіндзмараулі”, Георгій повіз нас до іншого заводу – ТзОВ “Вина Грузії”, що знаходиться у Кварелі. Цей завод на вигляд більший і дуже “відкритий” – нам показали усі зали, де роблять вино, детально пояснюючи сам процес. Розказали які види вина є, пояснили, коли використовують глиняні пляшки, а коли ж тільки скляні.. А також дозволили полазити по височезних бочках, у яких бродить виноградний сік.)

Грузія, Кварелі, Кахелія, Вина Грузії

Грузія, Кварелі, Кахетія, Вина Грузії

Для дегустації нам налили 2 літри холодного вина із гігантської бочки, уммм…

Грузія, Кахетія, вино, Клаврі, Вина Грузії, дегустація

Також цей заводи виробляє коньяк (я не любитель, тому навіть не скажу чи він хороший чи ні), і цього року запускає горілчаний цех, який вироблятиме чачу.  До речі, екскурсію проводив директор по виноробству, дуже приємна та щира людина. Нам так сподобалась атмосфера на цьому заводі, що ми знову закупились кількома пляшками вина додому. Я взяла Мукузані із витримкою 5 років у дубовій бочці.. Це одне з найкращих вин, яке пробувала і свою ціну (20 ларі) воно окуповує повністю.

Я чесно думала, що на цьому все, але Георгій повіз нас далі.. На цей раз ми попали у приватний музей-виноробню: господиня збирає старі речі з побуту – різноманітні скрині, праски, вишивки, столові предмети.. гасові лампи, хе-хе..) Також, там роблять домашнє вино та чачу старими способами – із закопаними квеврі різних розмірів, використовує дерев’яні бочки для зберігання вина..

Грузія, Кахетія, вино, чача, дегустація

Коли ми приїхали, нас пригостили домашнім сиром та дали домашньої чачі (перше фото у записі), а також по шматку пурі. Потім попробували молодого “вина”, яке тільки місяць бродить – на смак та вигляд як зіпсутий компот, тоді було вино.. знову чача…

Одним словом, ми добряче сп’яніли. Настільки, що Андрій, ловлячи рівновагу, вперся на стіл, на якому стояли гасові лампи, але не розрахував сили і лампи побились.. Ось останнє фото горезвісних ламп))

Грузія, Кахетія, лампи, вино, дегустація

Піднявся шум, господиня почала страшно побиватись, казати, що могли розбити будь-що, але не ті венеціанські лампи, що вони їй дорожчі за сина.. Цирк. :) Коли назвала ціну – 500$ за кожну (а побилось 2), Андрій сказав викликати міліцію. Господиня трохи заспокоїлась, Георгій з нею переговорив і ми, заплативши по 5 ларі за екскурсію, поїхали додому. Розбирання зайняло десь з годину, і ми вже нічого не хотіли.. Як потім сказав Георгій, господиня колись працювала у якомусь музеї, і цілком можливо, що вона ті лампи й не купувала, а просто перенесла до себе зі складу.. От так. Історія про лампи нас веселила довго.)

У Сігнагі ми вернулись десь о 8ій.. Гуляти вже не хотілось, лише їсти та спати. :) Мая порадила нам кафе (і таким чином “розвела” вдруге) – Golden Lion, не смачно, не дешево, та й взагалі склалось враження, що у туристичних місцях ресторанчики мають два меню – для своїх та місцевих. Почало виникати бажання якнайшвидше покинути Сігнагі і направитись у гори… :)

Попередні частини

11 Comments

1. Anonymous
    Березень 23, 2013

Подарки для скорпионов

безупречный сайт http://nemo-v.ru/good711.html – Открывалка для бутылок, Жук скоробей, [url=http://nemo-v.ru/good10102.html]талисманы удачи[/url], Компьютерная мышь с насекомым.

2. terwik
    Березень 24, 2013

На першій фотографії -як якесь приморське південня місто.

От варвари дикі, музейні експонати антикварні побили , пускай таких кудись… %)

Березень 24, 2013

про середземномор’я – усі так кажуть :)

варвари дикі, а ще як їх не годувати і лише поїти-поїти-поїти.. то краще все і всіх ховати)

3. north13
    Березень 24, 2013

Помилочка невелика.. “Вернувшись із Местії у хостел” – Мцхети ) А в якому місті знаходиться “Вина Грузії”? Я Клаврі не знайшов.
    Екскурсія просто бомба! Це якраз те, що ми успішно провтикали, і після твого опису захотілося повернутися і надолужити.
    Фоточка хостелу є? )

Березень 24, 2013

о, дякую, поправила. То я вже думками у Сванетії)

екскурсія вартує того, щоб поїхати. У когось з наших бачила фотографію водіїв, якщо наступного разу будеш їхати туди, то можу її тобі скинути – їх дуже легко найти у Сігнагі. Крім того, думаю, що вийде дешевше, ніж у нас, бо тут частина грошей ще Майї перепала, і гарантую, що ви не пошкодуєте :)

а якого хостелу? У тбілісі чи гестхаус Майї?

Березень 24, 2013

Екскурсія вартує того, щоб поїхати в Грузію ))
        Гестхауса.

Березень 25, 2013

ні, немає
          та він і в очі не кидається, на воротах лише назва та телефон, а так будинок як будинок
          от тільки вид був класний з гестхауза (нашої кімнати) – на долину :)

Березень 25, 2013

Ех, яка краса! Хочу в Грузію ))

2. Syancya

якщо будете їхати, то мене й беріть, я теж хочу))

Березень 24, 2013

Стосовно Вин Грузії, то на етикетці пише: м. Кварелі, хазяйське поселення. :) Думаю, місцеві знають де то є