Норвегією на велосипеді, ч. 1. Люблін, Осло, Берґен

День 1. Львів → Люблін → Осло

Ось і настав день Ікс – 20 червня о 23:30 ми із Дімою зустрілись біля головного вокзалу, куди мав під’їхати наш автобус до Любліна. Автобус запізнювався, ми дещо панікували, але він приїхав (заповнений десь на третину), ми закинули роверки у багажне відділення (додатково дали по 30 гривень за великий багаж) і рушили у сторону кордону. (Я раніше згадувала про те, як запаковувати ровер для безпечного перевезення)

Кордон перетнули без жодних проблем та досить швидко, і вже о 4-ій ранку ми прибули на автовокзал Любліна. Усе було закрито, людей нема. Дочекались відкриття вокзалу (десь 6 ранку), виявили, що автобуси в аеропорт з вокзалу не їздять, знову почали панікувати)) Якась добра людина порадила добратись до залізничного вокзалу, а звідти сісти на міську електричку – вона їде безпосередньо в аеропорт. З горем пополам із двома запакованими роверами та гігантською сумкою ми добрались у аеропорт.

Аеропорт у Любліні. І наша крута сумка :) (Автор фото - Діма Кайдаш)

Про сумку варто детальніше :) Так як WizzAir бере додаткову плату за багаж (на той час було 270 крон, по теперішньому курсу це майже 525 грн.), яка була більшою за ціну квитка, то ми вирішили зекономити на одному місці багажу, взявши одну величезну сумку на двох. Коштувала десь 100 гривень на Краківському, вміщає у себе майже 3 баули по 60 літрів. Зекономила нам купку грошей :)

Тематичні наліпки на склі у люблінському аеропорті
Тематичні наліпки на склі у люблінському аеропорті

Ще один лайфхак – не закривайте металічні посудини! Діма запакував посуд для примуса так, що на контролі не було видно що в ньому. Мене викликали для огляду сумки, показала їм, що ми не веземо газових балонів і нічого забороненого. Із плюсів – побачила як виглядає вантажний відділ в аеропорті з середини :)

Далі звичайний переліт, отримання багажу. WizzAir прилітає у аеропорт в Сандефіорді, від нього ще 120 км автобусом до Осло (240 NOK з людини, перевізник – Trop Express).

Прогресивні методи транспортування чаю
Прогресивні методи транспортування чаю

В Осло у нас було 8 годин до поїзду, тож ми мали час, щоб розпакувати роверки, закинути баули у камеру зберігання на вокзалі (вони там дуже круті – різних розмірів, з модними замками; ми заплатили 50 NOK за найбільшу), купити газові балони (ціни на них десь як наші), покататись околицями. Заїхали до опери, зайшли у середину, контролер на вході в зал помітив наші зацікавлені погляди і навіть впустив подивитись на сам зал :) Побували у Akershus Festning (фортеця). Там же попали під зливу, тому втекли назад на вокзал, де відігрівались решту 3 години до потяга. Мене починала брати застуда, Діма поїв мене чаєм у стаканах-відерках :)

Дуже сонні і втомлені загрузились у наш вагон. Виявилось, що треба було купувати ще окрему багажну квитанцію на велосипед (175 NOK), який везеться у спеціальному вагоні. Ми вдали, що нічого не зрозуміли, і взагалі можемо ровери запакувати разом із баулами. Провідник махнув на нас рукою і загрузив наші велосипеди до інших. Пощастило :)

Потяги у них дуже класні – нові, швидкі, з доступом до інтернету та розетками під кожним сидінням. Ми їхали нічним поїздом (249 NOK), кожному пасажирові видавали спальний набір – фліскову ковдру, маску для очей, беруші. Сидіння зручно опускаються, є підніжка для ніг, тому було дуже зручно спати :) Ковдри пригодились – вночі термометр показував температуру у вагоні 15º, на вулиці – 5º. Зранку Діма ділився шоком, що бачив сніг :)

День 2. Берґен

Берґен – дуже красиве містечко, друге по розміру у Норвегії, колишня столиця. Відоме своїм кліматом – 300 днів на рік там падає дощ :) Також, там є рибний ринок, який згадується у всіх путівниках, а набережна входить у спадщину ЮНЕСКО. Місто знаходиться на схилах, берегова лінія порізана, ним цікаво бродити. Нам із Дімою дуже пощастило – весь час, що ми там були, світило сонце. Більше цікавого про Берґен та його історію можна прочитати тут.

Прибули ми у Берґен майже о 7, усе ще було закрите. Знайшли пекарню (Godt Brød), яка відкривалась найшвидше, де ми смачно поснідали свіжою неймовірною випічкою. Попередньо планували ночувати у місцевої жіночки, яку знайшли на вело-спільноті Warm Showers. Але вона довго не виходила на зв’язок, тому ми вирішили заночувати у Bergen Umca Hostel, який знаходиться біля самого рибного ринку. По ціні – 190 NOK з людини у 32-місному дормі (ніколи не бачила таких гігантських дормів :)).

У Берґені ми провели цілий день, катаючись набережною та вуличками. Місто дуже і дуже гарне, із задоволенням вернулась би сюди ще. Також, на пагорбі над містом є оглядовий майданчик, на який вивозить фунікулер. Касир сказала, що, на жаль, із велосипедами не можна, ми не дуже й засмутились, так як черга до каси була метрів зі 100 :)

Наступного дня нас чекав перший справжній день вело-мандрівки – ми дещо змінили маршрут, вирішили не їхати в Upsete, а вийти раніше, у Vossevangen (подаю назви в оригіналі, так як навіть гугл не знає як їх правильно транслітерувати))) Купили квитки (184 NOK), багажних квитанцій не брали, хотіли перевірити чи пустять. Забіжу наперед і скажу, що не пустили, Діма ще бігав купував їх перед самим відправленням потягу (175 NOK! Майже повна вартість квитка). :)

Так розпочалась мандрівка…

Читати далі →

4 Comments

  1. Kate ARt
    Лютий 03, 2015

    дуже цікаво, чекаю продовження!
    Оксано, розкажи про чохли для велосипедів. Бачу на фото – що то ніби звичайні з тканини. Ви самі шили чи купували? Я ще ніколи не літала літаком з велосипедом, але я маю сумку з чейну, та її потім фіг де засунеш, тому що вона досить жорстка, хіба лишати десь в камері схову.

    Відповіcти
    1. Syancya
      Лютий 03, 2015

      у нас обох були тоненькі, щось подібне на плащову тканину, чи таку як у дощовиках. Хоч то мабуть звичайний поліестер)) Купувала вже багато років тому за смішні гроші – чи 30, чи 60 грн. Пошити її дуже просто – одна блискавка, шнурок для зав’язки та два метри тканини.

      Сумку не дуже зручно лишати, бо тоді прив’язана до місця, та ще з їхніми цінами на камери зберігання…

      Ще один нюанс – багаж перевозять абияк, у мене був невеличкий надрив, об щось нею зачепились. Шкода було б порвати хорошу сумку

      Відповіcти
  2. Kate ARt
    Лютий 05, 2015

    ну в мене є звичайний велочохол, якраз з такої тканини, але він не суцільний, тобто верх відкритий. думаю, що для таких поїздок краще замовити-пошити чохол такого типу як у Вас, щоб защіпався повністю :)

    Відповіcти
    1. Syancya
      Лютий 09, 2015

      У мене якраз був звичайнісінький чохол :) із відкритим верхом, на шнурку-зав’язці. Не пригадую, чи у Діми був такого ж принципу, чи на блискавці. Але такого цілком достатньо для перевезення велосипеду

      Відповіcти

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to top